Opcje widoku
Ikona powiększania tekstu
Powiększ tekst
Ikona pomniejszania tekstu
Pomniejsz tekst
Ikona zmiany kontrastu
Kontrast
Ikona podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Odnośnik do Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Resetowanie ustawień
Reset

Dzień bezpiecznego komputera

Dzień bezpiecznego komputera

W naszym przedszkolu obchodziliśmy Dzień bezpiecznego komputera, który był okazją do rozmów o tym, jak mądrze korzystać z nowych technologii. Wspólnie z dziećmi zastanawialiśmy się, jak ekrany mogą wspierać naukę i zabawę, jeśli używamy ich rozsądnie i z umiarem.

* Urządzenia elektroniczne, takie jak tablety czy telewizory, mogą być ciekawym dodatkiem do codziennych aktywności – zarówno dla dzieci, jak i całych rodzin. Jednak ich nadmiar może prowadzić do trudności w rozwoju, szczególnie u najmłodszych.

* Zbyt częste korzystanie z ekranów może wpływać niekorzystnie na wzrok, zaburzać sen, a także hamować rozwój mózgu i sprawność manualną. Coraz częściej obserwuje się także przypadki uzależnienia od internetu u dzieci w wieku przedszkolnym.

Dlatego tak ważne jest, by od najmłodszych lat uczyć dzieci równowagi między światem cyfrowym a rzeczywistością. Podczas zajęć rozmawialiśmy o tym, jak bezpiecznie korzystać z internetu, jak dbać o swoje zdrowie i jak spędzać czas w sposób aktywny i twórczy – również poza ekranem.

Zalecenia WHO dla dzieci w wieku 3-4 lat:
* co najmniej 3 godziny aktywności fizycznej dziennie;
* ograniczenie przebywanie dziecka w pozycji siedzącej skrępowanej (np. na wózku, krzesełku lub po przypięciu na plecach opiekuna) do maksymalnie 1 godziny dziennie;
* ograniczenie czasu spędzanego przez dziecko przed ekranami ekranów i monitorów do maksymalnie 1 godziny dziennie.

Data dodania: 2025-10-22 13:11:08
Data edycji: 2025-10-23 14:20:05
Ilość wyświetleń: 53

“Wszystkiego, co naprawdę trzeba wiedzieć o tym, jak żyć, co robić i jak postępować, nauczyłem się w przedszkolu”

Robert Fulghum

Nasi Partnerzy

Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej