W bieżącym roku szkolnym nasze przedszkolaki brały udział w licznych projektach edukacyjnych. Jednym z nich był Ogólnopolski Projekt Edukacyjny „Alfabet Logopedyczny”. Głównym celem projektu było dbanie o właściwą stymulację rozwoju mowy oraz wdrażanie profilaktyki logopedycznej. Przy świetnej zabawie i wielu radościach wykonaliśmy 14 zadań: A– Ale plama. Rozdmuchiwanie kleksa z farby za pomocą słomki. B – Biedronka. Przenoszenie kółek-kropek za pomocą powietrza wdychanego/wciąganego przez słomkę. D – Długi wąż. Wykonanie pracy plastycznej – węża oraz ćwiczeń w syczeniu. E– Eko-logopedia. Stworzenie buźki z ekologicznych materiałów. F – Fryzjer. Cięcie kartki w celu stworzenia włosów oraz dmuchanie by wprawić je w ruch. G – Gimnastyka buzi i języka. Memory – ćwiczenia warg, języka, policzków. H – Historyjka logopedyczna. Słuchanie historyjki i wykonanie ćwiczeń. I – I do koszyczka. Przenoszenie lekkich elementów za pomocą łyżki trzymanej w ustach. K – Kostka. Wykonanie ćwiczeń zgodnie z liczbą wyrzuconych oczek. L – La, la, la. Śpiewanie sylab (np. la/lo/le/lu) na melodię piosenki znanej dzieciom. Ł – Łódki. Wykonanie łódek i wprawianie ich w ruch za pomocą wydychanego powietrza. O – Opowiadanie logopedyczne. Słuchanie opowiadania i wykonanie zawartych w nim ćwiczeń. S – Smok. Wykonanie smoka z rolki i bibuły. Dmuchanie by wprawić go w ruch. Z – Zgadywanki słuchowe. Rozpoznawanie dźwięków wykonywanych przez prowadzącego lub z odtwarzacza multimedialnego.
Zachęcamy do kontynuowania ćwiczeń w domu i obejrzenia galerii zdjęć z realizacji zajęć.